piątek, 3 kwietnia 2015

Wielkanocne last minute. Pyszne i lekkie inspiracje na świąteczne śniadanie.


Śniadanie wielkanocne odbywa się u nas w domu. Żadne jakieś tam wielkie mecyje, tłumów nie przewiduję. Ale te 10 osób nakarmić i ugościć należycie będzie trzeba. I wiecie co? Jestem w totalnym proszku! Nic, ale to nic nie jest gotowe. Wszyscy za to smarkamy aż huczy. Zosia bidulka ma zapalenie oskrzeli. Dzisiejszej nocy spałam 3,5 godziny. Plecy od lulania odpadły mi już koło północy!

Więc wiecie. Nie jestem w wielkanocnym nastroju.

Ale nie ma co sapać i zrzędzić. Nastroić się trzeba i już! Rodzina ręce zaciera na niedzielną wyżerkę - i zamierzam stanąć na wysokości zadania.

Przebuszowałam dziś galopem Internet w poszukiwaniu pysznościowych inspiracji. W tym roku nie bardzo mam ochotę na ciężkie, mięsne propozycje. Marzą mi się lekkie (o tyle o ile) wiosenne sałatki, zieloności i te rzeczy. (Tata mój, jeśli to czyta, wpada z pewnością w tym momencie w poważne zaniepokojenie). 

 

Plany już poczynione. Będzie w tym roku na wielkanocnym stole sporo debiutów! Dobrze, że moja mama i babcia obstawią "klasykę" bo co poniektórzy chyba by mnie wyklęli za takie śniadanie :) 

Oto moje tegoroczne "jajeczne" inspiracje, do których planuję się przymierzyć (z drobnymi modyfikacjami). Może i Wam się przydadzą.

Koniecznie sprawdźcie te linki:

1. Sałatka z awokado, świeżym ogórkiem i jajkiem. Z mojego ulubionego bloga Kwestia Smaku


2. Sałatka z boczkiem, grzankami i jajkami przepiórczymi.


3. Jajka faszerowane avocado z szynką dojrzewającą. Znów avocado (uwielbiam)!


4. Jajka faszerowane Anchois. Znów blog Kwestia Smaku :)


5. Jeśli starczy mi czasu, może wypróbuję pasztet jajeczny przepisu Mai Skorupskiej. Nigdy takiego nie jadłam!


Jak myślicie? Będzie coś z tego? Chętnie próbujecie nowości na Święta, czy wolicie tradycyjne propozycje?

Oczywiście białej kiełbasy u mnie nikomu nie zabraknie. Piekę też legendarny sernik Magduli. Jeśli Magda się zgodzi na pewno podam Wam ten przepis:)

Jeśli jeszcze szukacie inspiracji na wielkanocne słodkości wpadajcie do Francuskiej Bombonierki - ona jest mistrzynią w tym temacie!

Pozdrawiam przedświątecznie i ślę Wam serdeczne życzenia!

Aga

18 komentarzy:

  1. Pysznosci, ja tez uwielbiam awokado, takze moze i ja skorzystam z tych propozycji. Zdrowka dla calej rodzinki i Radosnego Alleluja:) Pozdrawiam zza oceanu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kochana. Pozdrawiam ciepło, poświątecznie :)

      Usuń
  2. Ja właśnie babki piekę. ;)
    Wesołych Świąt dla Ciebie i Twojej Rodziny, kochana!
    Pzdr.,
    Katarynka

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak! Sernik Magduli, obok także legendarnego pleśniaka, marzenie! ( jeśli o tę Magdulę chodzi:))) S
    makowitych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, o TĘ Magdulę, a jakże. O tę samą, co mówi, że nie umie gotować :)

      Usuń
  4. Jak dla mnie 1 i 3 rewelacja! Uwielbiam awokado :)))

    Pogodnych Świąt w gronie najbliższych! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności i fotki piękne! :)
    Spokojnych i radosnych świąt :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Fotki - poza zdjęciem tytułowym, nie są pracą rąk mych własnych. To autorzy przepisów tak smakowicie fotografują :)

      Usuń
  6. Mmmmmmm..... Pyszności! Chyba się skuszę na sałatkę z boczkiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, właśnie z tą sałatką się nie wyrobiłam. A taki miałam na nią apetyt! Ale nie odpuszczę jej! Uświetni jakieś inne niedzielne śniadanie :) Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Ja tez uwielbiam avocado! I Florek tez! chyba sobie zrobimy pierwszą sałatkę. Nie samymi ciastkami człowiek żyje ;) Zdrowia i siły!
    P.S Wpadlabym do Was na sniadanko, na pewno będzie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka z awokado okazała się całkiem hitowa. Polecam. Tylko trzeba zjeść na świeżo. Pycha! Buziaki.

      Usuń
  8. Lubię nowości. Jadłam kiedyś jaja nadziewane awokado + coś, kurcze teraz nie pamiętam tego cosia ale było pycha.
    Jak rodzince smakowało śniadanko?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakowało chyba, choć tata profilaktycznie sałatki nie spróbował :). Jak zwykle za dużo wszystkiego było.

      Usuń
  9. Pyszności, jestem ciekawa co w końcu wybrałaś z tych potraw i co rodzinka na to?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sałatka z awokado - pycha, polecam nie tylko na święta. I jajka faszerowane - jedne i drugie. Tych z awokado nawet nie posmakowałam, więc nie wiem. A te z anchois, takie sobie - ten farsz bardziej mi smakował na kanapkach niż wpakowany do jajka :)

      Usuń
  10. Rewelacyjne pyszności na wiosnę! Juz późno a mnie zaczyna burczeć w brzuchu...

    OdpowiedzUsuń