wtorek, 20 stycznia 2015

10 ulubionych połączeń kolorystycznych we wnętrzach. Żółty w roli głównej. (WB1)

Trochę spóźniona, ale startuję w wyzwaniu blogowym Uli z bloga Sen Mai. Przez pięć kolejnych dni będę publikowała post o zadanym przez Ulę temacie. Jeśli macie ochotę poczytać posty innych blogerów, którzy bawią się z nami, zapraszam na stronę Uli.

Temat na dzisiaj, a właściwie na wczoraj: 10 ulubionych...

Zdecydowałam zostać w tematyce wnętrzarskiej. Proponuję Wam 10 moich ulubionych połączeń kolorystycznych z wykorzystaniem koloru żółtego

Bardzo lubię żółty kolor. Jedna plama tego kolory potrafi ożywić każde wnętrze, nadając mu wyrazu i charakteru. W mieszkaniu udekorowanym żółtymi akcentami będą się czuli dobrze zarówno mężczyźni jak i kobiety. Pasuje do wnętrz bardzo klasycznych, do stylu scandi, loftów czy wnętrz bardzo nowoczesnych. Można zatem śmiało eksperymentować :)


1) Żółty + Zieleń

Harmonijne połączenie kolorów sąsiadujących ze sobą na kole barw. Te odcienie proponuje IKEA w serii mebli Stockholm. W połączeniu z ciemnym drewnem uzyskujemy klimat retro.


2) Żółty & pastelowy róż

Choć to zaskakujące, takie połączenie może pięknie wyglądać. Doskonałe do jasnych, kobiecych wnętrz.




3) Żółty + róż fluo

Przy zachowaniu odpowiednich proporcji  nie wygląda to zbyt pstrokato. Nie tylko w typowo kobiecych aranżacjach.


4) Black + white + yellow


5) Żółte akcenty na tle ciemnego granatu

To chyba jedno z moich ulubionych.



6) Żółty + intensywny niebieski




7) Żółty + mięta




8) Żółty i ciemne drewno

Doskonałe połączenie także do klasycznych wnętrz.

9) Szarości i żółty

Ostatnio bardzo popularne połączenie. Żółty idealnie rozświetla stonowane wnętrza w odcieniach popielu.




 10) Udane trio: Żóty + mięta + czerwień




Jeśli więc nie macie pomysłu jak ożywić Wasze wnętrze. Boicie się odważnych połączeń kolorystycznych. Stawiacie na beże i szarości, ale opatrzyły się już Wam takie stonowane barwy? Wystarczy naprawdę drobny akcent w kolorze żółtym, a wnętrze nabierze zupełnie innego charakteru!


Oto kilka propozycji dodatków w kolorze żółtym:

1. Pakamera 72 zł (tutaj)

2. Pakamera 299 zł (tutaj)
3. IKEA 149 zł (tutaj)
4. IKEA 299 zł (tutaj)
5. IKEA 299 zł (tutaj)
6. Amazing decor 11 zł (tutaj)
7. Pakamera 42 zł (tutaj)
8. H&M Home 19,90 zł (tutaj)
9. Pakamera 34 zł (tutaj)

Macie w domu coś żółtego? Lubicie ten kolor? Może wykorzystam ten pomysł na ożywienie przedpokoju (o którym pisałam TU).

Źródła wszystkich inspiracji znajdziecie na moim Pinterest.

Agnieszka

18 komentarzy:

  1. Żółty tylu połączeniach! Wow!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja żółty zawsze łączę z czerwonym :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, takie ogniste energetyczne połączenie - szczególnie w pomieszczeniach z przewagą bieli.

      Usuń
  3. ja mam z kolei fioła na punkcie niebieskiego z białym oraz pomarańczowego we wnętrzach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja prawdę mówiąc mam tyle fiołów kolorystycznych, że na pewno jeszcze niejeden post w tym temacie u mnie się pojawi. A u siebie w domu - ciągle bym tylko zmieniała! :)

      Usuń
  4. Bardzo ciekawa lista. Wszystkie połączenia z szarościami dla mnie to podstawa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super lista :) Mnie najbardziej podoba się żółty z granatem , lub z szarością albo z ciemnym drewnem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja kiedyś próbowałam z żółtymi dodatkami u siebie w salonie, ale nie wytrwałam zbyt długo. Nie wiem w czym rzecz, bo na zdjęciach zawsze mi się podoba :?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm no ja u siebie jeszcze z żółtym nie zgrzeszyłam. Może też okaże się, że podoba mi się tylko u kogoś? Oby nie :)

      Usuń
  7. Wow! Bardzo nietypowe zestawienie, niezwykle mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznam, że nie jestem jakąś fanką żółtego, ale tymi fotografiami przekonałaś mnie, że naprawdę potrafi on wnieść coś ciekawego do wnętrz, takie jakby dotknięcie czarodziejskiej różdżki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pastelowy żółty + seledynowy :)
    żółty + szary

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie jestem za "Black + white + yellow" oraz żółta mapą - fantastycznie to wygląda. No dobra, mega połączeniem jeszcze jest "żółty akcent na tle ciemnego granatu"! :)

    OdpowiedzUsuń