poniedziałek, 22 grudnia 2014

Świąteczne ciasto imbirowe - alternatywa dla piernika. Łatwe i ulubione :)


Dzisiaj jeszcze propozycja last minute na świąteczne wypieki. Mam dla was przepis, znalezion onegdaj w przepastnej Sieci :) Bardzo szybkie, ciemne i aromatyczne - jak najbardziej świąteczne ciasto imbirowe. Do przygotowania bez miksera. U mnie skutecznie zastąpiło tradycyjny piernik. Mmmm...


Składniki na ciasto:

  • 130 g. masła
  • pół szklanki melasy (można zastąpić syropem z buraka cukrowego)
  • pół szklanki miodu
  • 2 i pół szklanki mąki
  • 3/4 szklanki brązowego cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 3 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki mielonych goździków
  • 2 jajka
  • 3/4 szklanki mleka

Składniki na polewę:

  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 25 g roztopionego masła
  • 1,5 łyżki mleka
  • 1,5 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka skórki cytrynowej
  • ewentualnie skórka kandyzowana do dekoracji 


Przygotowanie:

1. Do garnuszka przelać melasę, miód i masło. Podgrzewać na małym ogniu, tak długo by masło się roztopiło a miód przeszedł w płynny stan skupienia.

2. Jajka lekko ubić i połączyć z mlekiem.

3. Suche składniki - mąkę, cukier i wszystkie przyprawy zmieszać w misce.

4. Do suchych składników dodać miód z melasą oraz jajka z mlekiem i wymieszać krótko łyżką. Składniki połączą się bez problemu. Ja w tym roku sypnęłam jeszcze posiekanymi orzechami włoskimi - żeby było na bogato!

5. Cisto przekładamy do wysmarowanej tłuszczem formy o średnicy ok 21 cm. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180oC - funkcja góra-dół. Ustawiamy na najniższym poziomie i pieczemy 60 minut.

Gotowe ciasto najlepiej odłożyć w chłodne miejsce na dwa dni. Wtedy jest najsmaczniejsze :)

Polewa:

Składniki na polewę łączymy i mieszamy w misce nad parą tak długo aż masa będzie gładka, płynna i jednolita. Szybko rozprowadzamy na cieście - polewa dość szybko zastyga.

I gotowe. Prawda, że proste? 

Moje jeszcze ciepłe :) Pachnie w całym domu! Skusicie się?



Pomysł na to ciasto zaczerpnęłam z mojej ulubionej strony Mała cukierenka

Polecam,
Agnieszka
zBLOGowani.pl

7 komentarzy:

  1. Wygląda pięknie - bardzo świątecznie :). Skuszę się na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serdecznie zachęcamy do dodania przepisu do akcji „Potrawy świąteczne” na zBLOGowanych. Gromadzimy tam wszystkie najciekawsze świąteczne potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda znakomicie, pewnie również tak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy ja go nie jadłam przypadkiem rok temu na święta? Jeśli tak, to pamiętam i faktycznie pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Radosnych, pełnych prawdziwej magii Świąt Bożego Narodzenia ! Pozdrawiam świątecznie - M.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm, ale pyszności:). Uwielbiam imbir. Jest doskonały podczas zimnych dni.

    OdpowiedzUsuń