środa, 22 października 2014

Sycylijski Gulasz Rybny

Specjalnie na życzenie Marty, dziś do kuchennego pobojowiska dorzucam gulasz rybny - zwany sycylijskim. Wypatrzyłam go kiedyś na moim ulubionym blogu - Kuchnia Obłędnie Zdrowa. Wprowadziłam niewielkie modyfikacje i odtąd regularnie gości na naszym stole. Jest w nim wszystko, co lubię - anchovies, kuskus, skórka cytrynowa, pomidory i rzecz jasna ryba. Pycha! Dietetyczne, zdrowe danie - polecam!




Potrzebować będziecie:

Składniki na 2 osoby. Ja zawsze gotuję z podwójnej porcji.
  • 1  cebula, drobno posiekana
  • 3  ząbki czosnku - u mnie zmiażdżony i drobno posiekany 
  • 2 łodygi selera naciowego pokrojonego w plasterki- to może stanowić pewien kłopot dla dzieci. Ja, żeby uniknąć irytujących dyskusji i wybrzydzania kroję selera bardzo drobno i jakoś tak przemyka się niezauważony.
  • 1 puszka anchovies - nie pomijajcie tego składnika, to jemu danie zawdzięcza cały swój aromat
  • szczypta płatków chilli (najczęściej pomijam ze względu na dzieci)
  • puszka pomidorów - pokrojone i z sokiem. W sezonie można pokusić się o świeże pomidory - chociaż nie próbowałam tej opcji.
  • ok. 400 ml bulionu warzywnego
  • kasza kuskus (ok. 50 g)
  • ok. 300 g fileta z ryby, bez skóry. Kinga podaje, że powinna to być biała ryba, ale robiłam też z łososiem czy pstrągiem i bardzo nam smakowało.
  • skórka otarta z 1/2 cytryny
  • zielona pietruszka

Kinga dodaje jeszcze białe wino. Na powyższą ilość składników ok 125 ml. Ja z tego składnika zrezygnowałam, bo choć było pysznie, to jednak ilość kwasowych produktów w jednym daniu powodowała, że nasze żołądki się nieco buntowały.


Na patelni przesmażamy 10 min cebulę, czosnek, seler, chilli i posiekane anchovies.  Następnie dorzucamy pomidory, sól, pieprz i gotujemy kilka minut. W dalszej kolejności wlewamy bulion (na tym etapie można też dolać winko) i znów ok. 5 minut podgotowujemy - nie potrzeba długiej obróbki. W tym momencie dodaję też skórkę z cytryny (czasem nawet cały plasterek cytryny, jak widać na zdjęciach).
W następnej kolejności wsypujemy kaszę kuskus i wkładamy pokrojoną na średniej wielkości dzwonka rybę. Przykrywamy patelnię i na najmniejszym ogniu gotujemy aż kuskus i ryba będą gotowe (5-7 min). Na tym etapie lepiej zrezygnować z mieszania - żeby ryba całkiem się nie rozpadła. Powinny zostać duże kawałki.
Posypujemy zieloną pietruszką i podajemy.


Jeśli zdecydujecie się , tak jak ja, gotować od razu na dwa dni. Porcję na drugi dzień zostawcie sobie bez kuskusu - ugotujcie sam sos pomidorowy z rybą. Kuskus dodajcie następnego dnia, przed podaniem.

Smacznego!
A.


2 komentarze:

  1. Jadłam,jadłam,pychota i polecam sie na przyszlosc bo smak rewelacyjny i jakie zdrowe wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomnialam skomentowac!! Skandal !! A zrobilismy (czytaj : ja dyktuje przepis, P tworzy w kuchni ;)) juz tydzien temu ! Wyszedl pycha, wchodzi na stale w sklad naszego menu. Dzieki Agula!

    OdpowiedzUsuń